پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228563
هشدار درباره شيوع تب کريمه کنگو در عيد قربان
تاریخ انتشار : 1396/06/05 17:06:27
نمایش : 1732
مديرکل اداره دامپزشکي استان تهران با بيان اينکه عيد قربان امسال در ۹۱ مرکز عرضه بهداشتي دام زنده انجام مي‌شود، درباره احتمال شيوع تب کريمه کنگو هشدار داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي‌اصغر برائي‌نژاد در نشست خبري که به مناسبت عيد قربان برگزار شده بود، با بيان اينکه امسال با هماهنگي‌هايي که با استانداري، شهرداري، سازمان جهاد کشاورزي استان تهران، محيط‌زيست، ساير دستگاه‌هاي ذيربط و بخش خصوصي انجام گرفته، قرار شده براي عيد قربان، ۹۱ مرکز عرضه بهداشتي دام زنده و کشتارگاه راه‌اندازي شود، اظهار داشت: اين مراکز، دام مورد نياز مردم را به صورت بهداشتي در اختيار آنان قرار مي‌دهند.

وي ادامه داد: براي اعمال شرايط بهداشتي لازم در روز عرفه و عيد قربان حدود ۳۰۰ نفر دکتر دامپزشک، کارشناس دامپزشکي و همچنين ناظر شرعي در ۹۱ مرکز ذکر شده حضور خواهند داشت و به مردم خدمات بهداشتي ارائه مي‌کنند؛ ضمن اينکه ۹۱ مرکز بهداشتي در مناطق ۲۲گانه استان تهران پراکنده هستند.

مديرکل اداره دامپزشکي استان تهران با اشاره به اينکه دام‌ها قبل از اينکه به مراکز عرضه عيد قربان بيايند، از طريق سامانه قرنطينه دامپزشکي نظارت‌هاي لازم بر روي آنها انجام مي‌شود، گفت: همچنين کليه نظارت‌هاي بهداشتي لازم قبل، حين و بعد از کشتار بر روي اين دام‌ها انجام خواهد شد.

برائي‌نژاد با تأکيد بر اينکه تفاوت عيد قربان امسال با سال‌هاي ديگر، وضعيت هشداري است که سازمان دامپزشکي کشور درباره شيوع بيماري تب کريمه کنگو در کشور اعلام کرده است، افزود: به دليل اينکه امسال عيد قربان در فصل گرماست، احتمال شيوع تب کريمه کنگو در کشور وجود دارد و اين بيماري مي‌تواند مخاطرات جدي براي ما ايجاد کند.

وي تصريح کرد: بنابراين ما از مردم مي‌خواهيم از ذبح دام در مناطق شهري و روستايي خارج از نظارت دامپزشکي اکيداً خودداري کنند و احتمال شيوع اين بيماري را کاملاً جدي بگيرند.

مديرکل اداره دامپزشکي استان تهران با بيان اينکه بيماري تب کريمه کنگو از طريق تماس با کنه‌هاي آلوده، له کردن کنه‌ها، گزيده شدن توسط آنها، تماس با خون و خونابه تازه، تماس با گوشت تازه در صورت زخم بودن بدن و مواردي از اين قبيل به انسان منتقل مي‌شود، درباره اينکه آيا اين بيماري از طريق خوردن گوشت نيز به انسان منتقل مي‌شود يا خير؟ گفت: تاکنون گزارشي مبني بر اينکه فرد از طريق خوردن گوشت آلوده آسيب ديده باشد، ارائه نشده است.

برائي‌نژاد با تأکيد بر اينکه بيماري تب کريمه کنگو در دام علائم مشخصي ندارد، تصريح کرد: به همين دليل توصيه ما به مردم اين است که از کشتار و ذبح دام خارج از چارچوب‌هاي دامپزشکي خودداري کنند و حتماً دامشان را از مراکز تحت پوشش دامپزشکي تأمين نمايند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html